چگونه با پورت USB لپ‌تاپ مودم را هنگام قطعی برق روشن نگه داریم؟

چگونه با پورت USB لپ‌تاپ مودم را هنگام قطعی برق روشن نگه داریم؟

برای جواب به این سوال باید ابتدا توان الکتریکی هریک از خروجی های USB لپ‌تاپ ها را بررسی کنیم تا مشخص شود آیا این خروجی‌ها توان روشن کردن و روشن نگه داشتن مودم را دارند یا خیر.
پورت های خروجی متداول USB لپتاپ ها USB 2.0 و USB 3.0 است. سطح ولتاژ خروجی هر دو نوع این درگاه‌ها ثابت و برابر با ۵ ولت است. اما میزان جریان دهی آن ها متفاوت است. در USB 2.0 حداکثر خروجی جریان 500 میلی آمپر و در USB 3.0 حداکثر خروجی جریان 900 میلی آمپر است. این یعنی حداکثر توان الکتریکی USB 3.0 تقریبا برابر 4.5 وات و حداکثر توان الکتریکی USB 2.0 تقریبا برابر 2.5 وات است.


اما توان الکتریکی مصرفی مودم ها چقدر است ؟

حداکثر توان الکتریکی اسمی مصرفی مودم ها معمولا بین 5.5 تا 10 وات است. با این حال مودم ها همواره به این میزان توان مصرفی نیازی ندارند و تنها ممکن است در زمان های کوتاه چند ثانیه ای به توان بالایی نیاز داشته باشند. بدین جهت انتخاب آداپتور مناسب برای مودم ها نیز با لحاظ نمودن ضریب اطمینانی صورت می گیرد و معمولا آداپتور با ظرفیت بیشتری نسبت به میزان مصرف مودم در نظر گرفته می شود. در شرایط کارکرد عادی مودم های با تغذیه 9 ولت و 12 مورد به حدود 200 الی 400 میلی آمپر جریان برق نیاز دارند و این یعنی مقدار توان مورد نیاز آن ها چیزی حدود 1.8 الی 4 وات است. بنابراین با امکان روشن کردن و راه اندازی طیف وسیعی از مودم ها با درگاه USB3 (نسل سوم USB با پورت های آبی‌رنگ) امکان پذیر است.

اما سوالی که حال مطرح است این است که چگونه برق مورد نیاز مودم را از لپ تاپ تامین کرد؟


بدیهی است که نمی توان از کابل های معمولی بدون مبدل ولتاژ و جریان برای روشن کردن مودم استفاده کرد زیرا ولتاژ و جریان مورد نیاز مودم از این پورت ها تامین نمی شوند و ورودی و خروجی ولتاژ و جریان با هم سازگار نیستند.
برای حل این مشکل می توانید از مبدل پاوربانک به مودم تمشک الکترونیک استفاده کنید. با این وسیله می توانید با پورت‎های USB 3.0 لپ‌تاپ یا پاوربانک های معمولی مودم های 12 یا 9 ولتی خود را روشن کنید و کارهای اینترنتی تان را بدون مشکل در زمان قطعی برق انجام دهید و لذت ببرید. بدین صورت که این دستگاه از یک سمت به پورت USB3 لپ تاپ شما و از سمت دیگر به مودم متصل می گردد و برق مورد نیاز مودم را تامین می کند. 

برای خريد اين محصول می‌توانيد اينجا يا روی محصول ‌کلیک کنید.

ویژه
308,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مراجعه‌کننده‌ی گرامی به دلیل نوسانات ارزی لطفاً قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید. قیمت کلیه مبدل‌های پاوربانک به مودم به روز است. برای این محصولات نیازی به تماس نیست.
+